UTICAJ PORODICE NA IZBOR POSLOVNOG OBLIKA KOD SAMOSTALNIH PREDUZETNIKAOSVRT NA ŠVEDSKU
DOI:
https://doi.org/10.7251/BLCZR0723119BAbstract
Većina studija pokazuje da je verovatnoća da deca postanu preduzetnici veća ukoliko je jedan od roditelja preduzetnik. U radu se koristi pojam porodice zasnovan na bliskim rodbinskim vezama i istražuje se značaj porodice za nameru pojedinca da postane preduzetnik. Preduzetništvo se deli u tri kategorije: preduzetnička radnja, akcionarsko društvo i kombinacija zaposlenja sa preduzetničkom radnjom, reflektujući različite namere preduzetnika. Cilj rada je razumeti zašto neko postaje preduzetnik sa fokusom na značaj porodice i njen uticaj na poslovnu i ekonomsku sferu društva. Analizom podataka o preduzetništvu u Švedskoj, proučava se koliko porodica utiče na nameru pojedinca da postane preduzetnik. U Švedskoj ima oko 650.000 registrovanih firmi, koji su značajan ekonomski faktor. Raznolikost oblika preduzetništva reflektuje društveni stav prema preduzetništvu, kao i individualne potrebe i želje. Javne institucije vrednuju preduzetništvo zbog njegove samoodrživosti i doprinosa ekonomskom rastu. Iako motivi za preduzetništvo variraju, zakonodavac prepoznaje vrednost u omogućavanju različitih oblika preduzeća koji zadovoljavaju i individualne i društvene potrebe. Diskusije o preduzetništvu često zanemaruju značaj porodice za one koji osnivaju akcionarsko društva.