UGOSTITELJSTVO I GASTRONOMSKA PONUDA U SFERI MARKETING MIKSA
DOI:
https://doi.org/10.7251/BLCZR0120093BKeywords:
marketing, ugostiteljstvo, kulinarska ponudaAbstract
Cilj rada je istrazivanje nacina osmisljavanja gastronomske ponude na teritoriji grada Banja Luka, kao osnovnogproizvoda i usluge u ugostiteljstvu kroz elemente marketing miksa. Oboga- civanjem kulinarske ponude dolazi do privlacenja konzumenata iste i istovremeno do pobolj- sanja poslovnih rezultata. Koliko je to zahtijevno, pokazuje neuspjeh pojedinih restorana, koji se nisu odrzali u konkurentskoj borbi, kao i suprotno tome veliki uspjeh mastovitih i precizno osmisljenih poslovnih planova, koji su do savrsenstava precizirali gastronomsku ponudu, ambi- jent i ugodaj restorana sa dugogodisnjom tradicijom. Privlacenjegosta i njegovo zadrzavanje u vidu stvaranja navikeposjecivanja restorana jedan je od glavnih ciljeva ugostiteljstva, odnosno marketinga u ugostiteljstvu. Lanci hotela u svijetu, popularnost su gradili na kulinarskim maj- storijama vrhunskih kuhara. Nije dovoljan samo smjestaj da bi se privukla turisticka paznja. Izuzetno je vazno osmisljavanje jelovnika i menija.
Jelovnik i meni se razlikuju u rostiljnici, piceriji, restoranu i hotelu. Takode, pored kreiranja jelovnika i menija izuzetno je vazan dizajn karte (boje, slova, fotografije, kvalitet papira itd.). Jelovnik i meni sacinjava 50% dozivljaja, a ostalo se ocjenjuje culima okusa i mirisa.