ОПСТАНАК ШТАМПАНИХ МЕДИЈА
DOI:
https://doi.org/10.7251/BLCZR0421053BKeywords:
штампани медији, дигитализацијаAbstract
Циљ рада је истраживање могућности опстанка штампаних медија у турбулентној
ери „галопирања” дигитализације на пољу масовних медија. Поједностављивање и
убрзавање начина живота доводи до покушаја уништавања истинских вриједности
у које спадају књиге, часописи и новине. Дигитализација штампане форме представља
корак напријед, ако посматрамо прогресивни развој електронских комуникација, а ко-
рак уназад из више других разлога. Упоређујући фонд штампаних књига у библиоте-
кама и посјету читалаца истој са системом унесених књига у аудио визуелној форми,
примјећујемо да се читање штампаних књига смањило у односу на брзо прелиставање
књига и новина на рачунару.
На који начин спасити штампане медије од нестајања, пропадања и смањивања упо-
требе, испред себе постављају питање научници из домена књижевности, економ-
ских наука, библиотечко – информационе дјелатности, издавачких кућа и директори
новинских предузећа. Како вратити исконску жељу прелиставања мирисних листо-
ва књиге и шушкавог, новинског папира? Како убиједити читаоце да сачувају вид
избјегавајући читање са рачунара? Која је улога маркетинга у штампаним медијима?
Циљ рада је одговорити на постављена и низ других питања из домена издавачке, но-
винарске и библиотечко - информационе дјелатности.