IDENTIFIKACIJA I ANALIZA ONLINE PORTALA KOJI PROMOVIŠU MEDIJSKU PISMENOST PUTEM FACEBOOKA

Authors

  • Seid Jusić

DOI:

https://doi.org/10.7251/BLCZB0219069J

Keywords:

medijska pismenost, afirmacija, analiza, institucionalizacija medijske pismenosti

Abstract

Vodeći se europskim trendom afirmacije medijske pismenosti u obrazovnom sistemu, zemlje
okruženja su izgradile institucionalni okvir putem kojeg afirmišu medijsku pismenost. Tako
Slovenija i Hrvatska imaju usvojenu nacionalnu strategiju za medijsko opismenjavanje publike,
dok Srbija i Bosna i Hercegovina zaostaju u tom procesu. Činjenica je da su određeni autori
na području Bosne i Hercegovine uvidjeli važnost bavljenja ovom tematikom i problematikom
pa su se pojavile određene organizacije koje afirmišu medijsku pismenost. Uočava se i to da ne
postoji institucionalna volja kada je u pitanju rješavanje ovog problema. Ne postoji ni jedan vladin
sektor koji je aktivni kreator, a ni afirmator medijske pismenosti. Organizovanje seminara i
obuke u vezi medijske pismenosti prema posljednjim istraživanjima je na veoma niskom nivou.
Isto tako razumijevanje pojma i definicija medijske pismenosti kod publike u Bosni i Hercegovini
je veoma nisko. Cilj ovog rada je identifikovati i analizirati online portale koji se na određeni
bave afirmacijom medijske pismenosti (analiziraj.ba, raskrinkavanje.ba). Analizom djelovanja
ovih portala omogućit će se bolji uvid u stvarnu potrebu institucionalnog rješavanja problema
medijskog opismenjavanja publike u Bosni i Hercegovini.

Downloads

Published

2021-10-28

Issue

Section

Articles