ШТАМПАНИ МЕДИЈИ-НА ПРЕЛАЗУ ОД СТАРОГ КА НОВОМ
DOI:
https://doi.org/10.7251/BLCZB0219129VKeywords:
традиција, модерно доба, штампани медији, дигитализација, андроидоманија, нови штампани медији, таблоидизацијаAbstract
У ери друштвено-политичких, економских и глобалних промена, новинарство
поприма облике популизма и сензационализма. Дигитална технологија је овладала
светским тржиштем и озбиљно угрозила штампане медије као прво јавно средство
информисања, 7. силу. У овом раду обрадићемо теме историјског кретања од
Гутенберга до модерног доба, положаја и улоге штампаних медија и све већег пораста
таблоидизације и андроидоманије. Поставићемо нека од суштинских питања, да ли
се читање из новина може поистоветити са читањем Веб портала? Међу темама
ће се наћи и чињеница да је новинарство од истраживачког, критичког, објективног
временом постало интерпретативно, без критичке промисли. Каква је будућност
старих штампаних медија пред најездом нових, таблоидних новинских извештаја и
шта можемо очекивати од подмлатка у новој ери?