MEDIJSKA PISMENOST
DOI:
https://doi.org/10.7251/MFP1701036BAbstract
Mediji danas predstavljaju sastavni deo svakog od nas. Oni su umnogome uticali na naše ponašanje, stavove, verovanja, itd. U radu se želi objasniti odnos medija i obrazovanja i njihove povezanosti s ciljem medijske pismenosti. Tradicionalni i novi mediji imaju moć kao sredstvo za opismenjavanje širokih narodnih masa, neobuhvaćenih postojećim vaspitnim sistemom i kvalifikovanim pedagozima. Sa druge strane mediji mogu biti i manipulativnog karaktera i loše uticati na svakog pojedinca, na mlade naročito. Medijska pismenost bi u obrazovnom sistemu trebalo da edukuje mlade i podstakne kritičko mišljenje u vezi sa medijima i manipulacijama koje se sprovode njihovim porukama. Kultura nije nešto sa čime se čovek rađa. Kultura se uči. Mediji imaju odgovornost da promovišu kulturne i duhovne vrednosti.
Ključne reči: mediji, medijska pismenost, medijski pedagozi, obrazovanje, reklama