ВИШЕКРИТЕРИЈАЛНИ ПРИСТУП ИЗБОРУ ПОСЛОВНИХ СТРАТЕГИЈА ПРЕДУЗЕЋА – КОМПАРАТИВНА АНАЛИЗА
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZREFB1509021MAbstract
Избор пословне стратегије, а самим тим и начина уласка на одређено тржиште представља проблем
вишекритеријалног одлучивања, јер је сваку пословну стратегију потребно сагледати и оцијенити са више
различитих аспеката. Проблем вишекритеријалне анализе могуће је рјешавати примјеном различитих метода, од
којих су у овом раду издвојее: ИКОР, ЕЛЕКТРЕ, АХП, ТОПСИС и ПРОМЕТЕ. Наведене методе спадају међу
најпознатије и најприхватљиве методе за овакву врсту проблема, а њихова примјена омогућава, осим избора
оптималне варијанте, формирање редослиједне класификације свих посматраних опција. За потребе рада
извршено је истраживање и понуђене су реалне стратегијске опције предузећу чији је циљ диверсификација
пословања у дјелатност производње и продаје флаширане воде. Описани су разлози инвестирања у ову привредну
грану, али и критеријуми и различите пословне стратегије које су на располагању предузећу.