MENADŽMENT ZNANJA I KONKURENTSKA PREDNOST: KUDA IDE SAVREMENA TEORIJA I PRAKSA

Authors

  • Branislav Mašić
  • Milenko Dželetović
  • Davor Nikolić

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFB1812031M

Abstract

Među najznačajnijim faktorima u kreiranju konkurentske prednosti organizacije je njena sposobnost da efektivno koristi postojeće i kreira novo znanje. Menadžment znanja kao koncept prepoznat je kao jedan od najvažnijih menadžment alata. Međutim, uprkos uočenom padu u korišćenju formalnih programa menadžmenta znanja u organizacijama, razmena informacija i korisnog znanja je od izuzetnog značaja za organizacije. Danas se kompanije neprekidno moraju prilagođavati novim tehnologijama i konstantno promenljivom poslovnom okruženju. Kompanije usled toga moraju da iznađu načine da identifikuju korisno, primenljivo znanje, i da stvore i razviju kulturu deljenja znanja kako bi se podstakla razmena znanja i iskustava zaposlenih i kreiranje novog znanja. Nove tehnologije, sa druge strane, mogu povećati sveukupnu efektivnost menadžmenta znanja jer u značajnoj meri daju doprinos procesima menadžmenta znanja. Ovo je naročito važno u procesu kreiranja novog, distinktivnog znanja u nekoj organizaciji.

Published

2018-12-20

Issue

Section

Чланци