Da bi se mogle iskazati realne ukupne performanse rezultata poslovanja preduzeća neophodno je osim finansijskih koristiti i nefinansijske pokazatelje, jer za mjerenje performansi rezultata poslovanja tradicionalno su korišćeni finansijski pokazatelji poslovanja.Univerzalni pokazatelj poslovanja za sve aspekte uspješnosti ne postoji, pa preduzeća koriste mnoštvo razliĉitih kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja. Poslovna izvrsnost je savremeni oblik izraţavanja ukupnih performansi poslovanja. Izvrsni rezultati preduzeća postiţu se na temeljnom konceptu poslovne izvrsnosti koji se bazira na ukljuĉivanju svih zainteresovanih strana, partnerstvu i upravljanju znanjem. Poslovnu izvrsnost moguće je postići samo stalnim uravnoteţenjem i zadovoljenjem potreba svih stejkholdera. Stalnim razvojem industrijalizacije, potrošnje neobnovljivih prirodnih resursa i zagaĊivanjem ţivotne okoline stvorena je potreba za uspostavljanje balansa izmeĊu ekonomskog prosperiteta, društvene odgovornosti i zaštite ţivotne sredine. Za preduzeća to znaĉi obavezu finansiranja odrţivog razvoja u kojem se zadovoljavaju potrebe svih zainteresovanih strana.