Proces praćenja, merenja i analize kvaliteta visokoškolskog obrazovanja pruţa znaĉajne informacije o usklaĊenosti postojećeg organizacionog sistema sa planiranjem. Osnovne profesionalne kompetencije nastavnika su pedagoška, programska i komunikaciona kompetencija. Prouĉavana je komunikaciona kompetentnost nastavnika (ukljuĉenost u razgovor, stil rešavanja konflikata i stavovi prema radu u timu) i formativan uticaj nastavniĉke profesije na razvoj ove kompetencije. Ispitano je više inţenjera koji rade u nastavi (profesori tehniĉkih predmeta) i isto toliko inţenjera koji rade van nastave. Inţenjeri u nastavi i inţenjeri van nastave ispoljavaju sliĉne komunikacione karakteristike, a razlike su veoma retke. Rad u nastavi ne dovodi do spontane socijalizacije komunikacione kompetencije ka postizanju komunikacionog nivoa formativnog za uspešniju nastavnu interakciju. Potrebno je obuĉavati nastavnike komunikacionim veštinama i u toku inicijalnog obrazovanja za nastavni rad, i kontinuirano u toku profesionalnog delovanja. Cilj svih ovih aktivnosti je uspostavljanje celovitog sistema kvaliteta u našem obrazovanju. Ovim radom se ţeli naglasiti znaĉaj adekvatnog definisanja procesa za praćenje, merenje i analizu kvaliteta u visokoobrazovnim institucijama.