Socijalizacija mladih u zamišljenim svjetovima
DOI:
https://doi.org/10.7251/SOCSR1712077IAbstract
Internet se pojavljuje kao vrijednosno neutralni medij, ali dobiva, sa
aplikacijama koje se nude preko njega, dimenzije (zamišljene odnosno
virtualne) snage neslućenih razmjera. Mlade generacije, koje se
rađaju u dobu stalnog usavršavanja ovog medija i tehnoloških inovacija
koje ga prate, su „urođenici“ ovog doba, a starije generacije su sve
veći „stranci- došljaci“ reciprocitetno godinama starosti. Sociologija,
ali i druge društvene i humanističke nauke, se nalazi pred izazovom
usvajanja novih teoretskih naziva i njihovog sadržaja, u odnosu na
tradicionalne nazive i sadržaje. To se odnosi na promjenu tradicionalnih
paradigmi socijalizacije mladih generacija što snažno generira
sukob tradicionalnog (povratak tradiciji srednjeg vijeka, pa i ranije)
i modernog (odbacivanje tradicije i njeno ako ne reformisanje,
a onda davanje novih sadržaja tradicionalnim pojmovima). To se
odnosi i na roditeljstvo, sistem obrazovanja i vaspitavanja, ali i ulogu
društva u cjelini kao tradicionalne prostorne, vremenske, religijske,
etničke, radne, rodne i svake druge forme njegovog ispoljavanja. Zato
se ne samo sadašnjost i budućnost tretiraju kao virtualne (zamišljene),
nego se i prošlost sve više pojima kao virtualna.