Rod i globalizacija (Etika brige u sociologiji kao faktor prevazilaženja negativnih konsekvenci globalizacije)
Abstract
Globalizacija kao značajna tendencija modernog doba utjecala je enormno
na promjene u društvu Etika brige kao feministička i ekofeministička koncepcija
prevalirajući agens promijene koji vodi ka rješavanja globalnih ekoloških
problema savremenosti. Globalno vrijeme postaje glokalno jer uključuje
interpolaciju globalne i lokalne perspektive. Beck kao moderni autor ukazuje
na nastanak koncepcije društva rizika sintagmom „Napredovanjem napretka
napreduju i rizici”, Ariell Salleh zahtijeva da se sociologija ekološki opismeni,
because in accordance with the opinion of Dunlop and Suttton3 foundations
of any society are environmental. Globalni koncept etike brige razvila je sociologinja
Jane Addams, a potom ga pominju sociologinje i ekofeministkinje
Salleh, Mellory dok Barbara Adam konceptom globalnog vremena ukazuje
na percepciju suvremenosti i zajedničke sadašnjosti. Postkolonijalne feministice
ukazuju na pozitivne efekte globalizacije poput indogenizacije, čega je
primjer modna revija Rei Kavakubo, modne kreatorice i fi lozofkinje Japana,
te decentriranje svijeta i upisivanje jedne kulture terminima druge kulture.
Dona Haraway Manifestom za kiborge, progovara o radikalnoj tehnologizaciji,
transrodnosti i globalnoj kibernetizaciji koja ubrzava rad u svim poljima.
Ekofeminizam postaje najsnažnija politička intervencija za ostvarivanje
egalitarnog društva, a postmoderni diskurs u djelima sociologa Fukuyame
zahtijeva koncept povjerenja za ostvarivanje bioregionalizma, Alice Walker
zagovara humani progresivizam i ekovumenizam, ekofeministice i sociologinje
decentriranje Zapadnih imperijalnih maskulinističkih patrijarhalnih
nacionalizama u environmentalistički nacionalizam, što je moguće u postmodernom
multiplicitetu načina da se identitet ispolji na globalnom nivou.