BRENDIRANJE DRŽAVE I GRADA U CILJU EKONOMSKE I POLITIČKE PROMOCIJE
DOI:
https://doi.org/10.7251/SVR1510020MAbstract
U svijetu marketinga danas se o nekom gradu ili drţavi govori kao o brendu, o robnoj marki. Popularnost brendiranja drţava, regiona i gradova direktno jepodstaknuta procesom globalizacije u cilju njihovog jedinstvenog diferenciranja i pozicioniranja. Praksa brendiranja se raširila i znatno izvan podruĉja proizvoda i usluga, a sve popularniji trend postaje brendiranje gradova, regiona i drţava. U aktuelnom procesu povezivanja svijeta i stvaranja jednog velikog globalnog sela, pravi je izazov brendirati grad ili drţavu i upoznati svijet sa njihovim jedinstvenim obiljeţjima i promovisati njihove vrijednosti. Da bi se ostvarili pomenuti ciljevi potrebno je sve marketing aktivnosti oblikovati tako da budu u funkciji društveno – ekonomskih interesa grada i drţave. Osnovni ciljevi promovisanja grada ili drţave treba da budu: razvoj ekonomije, povećanje investicija i poboljšanje njihovog imidţa.