MOTIVACIONI STILOVI I USPJEH UĈENIKA
DOI:
https://doi.org/10.7251/SVR1510040TAbstract
Vaspitanje i obrazovanje bilo je i ostalo prioritetan zadatak svakog društva. Standard jedne drţave mjeri se, izmeĊu ostalog, po nivou obrazovanosti njenog stanovništva. I pored svih problema na koje osnovno školstvo danas nailazi, neophodno je ukazati na potrebu prelaska sa pedagogije pouĉavanja na pedagogiju uĉenja. Svjesni smo koliko su svakom od nas neophodni motivi koji pokreću na akciju. U ovom radu nastojali smo prikazati znaĉaj razvoja unutrašnjih faktora motivacije na uspjeh uĉenika. Moramo pronaći naĉin da svojim uĉenicima ponudimo takav pristup nastavnim sadrţajima koji će kod njih razvijati unutrašnju motivaciju i poţeljne oblike ponašanja i reagovanja, ukazati uĉeniku na vaţnost onoga što uĉi i osposobiti ga da uĉi lako i sa zadovoljstvom. Rad je posvećen prouĉavanju motivacionih stilova uĉenika u odnosu na: 1) uspjeh u uĉenju i 2) uspjeh u vladanju. Na osnovu teorijskih razmatranja, primijenjene pedagoške metodologije, te analize i interpretacije dobijenih nalaza došli smo do niza korisnih zakljuĉaka. Postojanje motivacionih stilova uĉenika je realnost. Njihov odnos povezan je sa uspjehom uĉenika u uĉenju i vladanju. Vrijeme u kome ţivimo prepuno je stresnih situacija. Na kakav naĉin će osoba reagovati na njih i koliko će uspjeti da iz svake situacije izvuĉe korist za budućnost zavisi od vaspitne dimenzije motivacije. Budu li naši uĉenici ostali uskraćeni za nastavnika koji teţi razvijanju motivacije, uz pravilan omjer njenih unutrašnjih i vanjskih izvora, ući će potpuno motivaciono nepripremljeni u svijet odraslih. Ponudimo im ono što mi nismo imali – školu i nastavnika kome je stalo do razvoja liĉnosti uĉenika, a ne samo do nastavne graĊe koja se koristi.