OДРЖИВИ РАЗВОЈ УНИВЕРЗИТЕТА

Authors

  • Жарко Павић Независни универзитет Бањалука
  • Зоран Калинић Независни универзитет Бањалука

DOI:

https://doi.org/10.7251/SVR1510001P

Abstract

Знање је кључни фактор развојa. Ипак, без одговарајућег контекста и апликација, знање се не може успјешно катализирати кроз одрживи развој. Стога образовање треба посматрати као ствараоца инфраструктуре за све секторе привреде, за развој демократије и добро управљање. Изазов за високо образовање је да се иновира традиционално окружење за учење, и сам процес учења постави тако да не само да подржава процес учења дјеце и младих у формалном образовању, него и доживотног учења, обуке и неформалног учења као општег добра. Институције високог образовања стављене су пред изазов да заједно сарађују у мрежама које чине подршку за цјеложивотно учење. Међутим, само сарадња између универзитета није довољна. Да би испунили своју функцију на регионалном, националном и међународном нивоу, универзитети и високошколске установе ће морати да буду активни чворови у међународним/ националним / регионалним мрежама са другим партнерима, као што су основне и средње школе, научни центри, мала и средња предузећа, привредне коморе, невладине организације и националне/регионалне владе. Универзитети зато морају да се трансформишу из установа које карактеришу значајна постигнућа и изврсност давања знања, у одрживост придржавања одредби и на институције моделирања, при чему ће универзитети значајно доприносити националним и међународним напорима да би се уградила одрживост у високом образовању.

Downloads

Published

2023-09-14

Issue

Section

Чланци