UPRAVLJANJE PROMJENAMA I RAZVOJ SAVREMENE TRGOVINE
DOI:
https://doi.org/10.7251/SVR1306200ZAbstract
Kraj XX i početak XXI vijeka karakterišu snažne i dinamične
promjene u svim sferama razvoja društva, kako na nacionalnom, tako i na globalnom
planu. Učestalost i intenzitet promjena su takvog karaktera da ih savremene tehnologije
teško mogu pratiti, a pogotovo ne uspijevaju pronaći adekvatne odgovore na izazove
koje one donose.
Razvoj savremene trgovine u uslovima opšte stagnacije privrednog razvoja, u
najužoj vezi je sa promjenama koje dolaze iz globalnog okruženja. Opšteprihvaćen je
stav da su promjene ključni „razlog i uzrok” uspješnosti savremene trgovine.
Ključno je pitanje može li savremena trgovina amortizovati udare koje donosi
globalna ekonomska i finansijska kriza i može li postati generator razvoja u drugim
privrednim oblastima.
U ovom radu ćemo, na naučno zasnovan način, elaborirati koje promjene i na
koji način su uticale na stvaranje uspješne savremene trgovine, sa ciljem utvrđivanja
mogućnosti upravljanja promjenama kroz kreiranje odgovarajućih strategija razvoja
savremene trgovine.