ЗНАЧАЈ МОТИВАЦИЈЕ У НАСТАВИ ЛИКОВНЕ КУЛТУРЕ

Authors

  • Милорад Пантелић

DOI:

https://doi.org/10.7251/SVR1409266P

Abstract

Саставни и неопходни чинилац било које, посебно креативне
продукције и учења, јесте мотивација за сазнавањем... Мотивација је сплет
мотива с динамичком, регулативном и интегративном функцијом. Мотив је тај
непходни чинилац код ученика који покреће на активност, одржава је и усмерава
ка одређеном циљу. Мотив може да буде спољни и унутрашњи, зависно од циља.
Важно је знати да постоје разлике у мотивацији на различитим узрастима. Код
ученика млађе доби доминира мотивација за активности, а код ученика старије
доби мотивација за одређеним садржајем. Стваралачко учење и продукција су
мотивисани изнутра. Ослањају се на мотиве радозналости, делатности или
компетенције, постигнућа и, кад се активност ученика обавља у тиму, дружења и
учествовања. Грешке код ученика требамо прихватити као изазов, а задатке
средње тежине као оптималне за развој мотивације. Подстицаји, потребе и
мотиви су три стране процеса мотивације.Важно је знати да је код ученика у
настави ликовне културе најачи мотив за сомопотврђивањем. У овом раду су
презентовани контексти (делови) истраживања из магистарске тезе аутора:
Ометајући чиниоци ликовне креативности ученика у предметној настави, за које
је мотивација била од важног значаја.

Downloads

Published

2023-06-16

Issue

Section

Чланци