MENADŽMENT TOTALNIM KVALITETOM (TQM) U GRADSKIM UPRAVAMA BOSNE I HERCEGOVINE
DOI:
https://doi.org/10.7251/SVR1409145ZAbstract
Savremeni koncept upravljanja gradskim upravama podrazumijeva
uvođenje i trajno sprovođenje i unapređivanje sistema menadžmenta kvalitetom kao
osnovni preduslov za praćenje svjetskih trendova u javnim upravama na lokalnom
nivou vlasti. Najjači motiv svake organizacije u današnjem poslovnom svijetu svakako
je uspjeh, pri čemu termin uspjeh ima različito značenje kod različitih organizacija. Za
gradske uprave nije dovoljno samo da pruža usluge korisnicima i da očekuje da bude
uspješna, nego mora da zadovolji potrebe i očekivanja svih zainteresovanih strana i da
prihvati činjenicu da je kvalitet najvažniji element za uspjeh. Da bi obezbjedile kvalitet
usluga prema prethodno definisanim specifikacijama gradske uprave trebaju detaljno
analizirati sve procese sa aspekta kvaliteta u cilju izgradnje jednog sistema upravljanja
baziranog na upravljanju procesima. U ovom radu je izložena potreba za
reorganizacijom gradskih uprava, koje putem uvođenja menadžmenta totalnim
kvalitetom treba da se restrukturiraju, da bi postale racionalno organizovan i
profesionalno osposobljen javni servis za pružanje kvalitetnih usluga korisnicima tih
istih usluga.