МЕТОДИЧКИ ПРИСТУП ПЈЕСМИ „ЗИМСКО ЈУТРО“ ВОЈИСЛАВА ИЛИЋА
DOI:
https://doi.org/10.7251/SVR1511247LAbstract
Није потребно образлагати да настава језика и књижевности
у основним и средњим школама заслужује посебан статус и да је тиме и улога
наставника који изводи ту наставу одговорна и специфична. При извођењу
наставе језика и граматике наставник је ограничен већ утврђеним и постављеним
нормама и правилима док је у интерпретацији књижевног текста знатно шире
поље његове слободе. Међутим, наставник у оба случаја мора бити свестан своје
одговорности и треба да одабере оне методе које ће му омогућити остварење
васпитних и образовних циљева наставе.
Овај рад представља један пример методичког прилаза лирској описној
песми „Зимско јутро“ Војислава Илића. У њему су назначени они елементи који
могу бити упоришне тачке у анализи песме као и чиниоци за посреднички однос
између лирске песме и ученика. Из рада се може сазнати нешто о песнику,
садржају, значењу и карактеристикама ове његове песме.