FORMULISANJE STRATEGIJE PREDUZEĆA KAO ANALITIČKI PROCES: DOMET PORTEROVOG POZICIONISTIČKOG
DOI:
https://doi.org/10.7251/SVR1511132AAbstract
Formulisanje strategije preduzeća predstavlja srž strate-
gijskog menadžmenta i odražava odnos izazova, mentalne mape i resursa
organizacije. U proces formulisanja strategije neophodno je ugraditi sva saznanja
o okruženju u kojem preduzeće posluje, kao i saznanja o samoj organizaciji.
Pristup formulisanju strategije kao analitičkog procesa, sa svim svojim odlikama,
zadržao je svoj značajan uticaj i u današnje vreme, pre svega zahvaljujući
postojanju velikog broja konsultantskih kuća koje su kroz analizu podataka, svaka
na njoj specifičan način, dolazile do određenih modela i predloga mogućih
strategija za uspešno poslovanje preduzeća, ali i kroz široko prihvaćene stavove,
koncepte i tehnike Porterovog pozicionističkog pristupa. Pozicionistički pristup
formulisanju strategije, uz nadogradnju sa vizionarstvom stratega i procesom
učenja, može da bude osnova za kreiranje strategije koja će obezbediti održivu
konkurentsku prednost i vitalnost preduzeća