МЕТОДОЛОГИЈА ПРОЈЕКТОВАЊА ПРОГРАМА СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА ПРОСВЕТНИХ РАДНИКА ИЗ ОБЛАСТИ БЕЗБЕДНОСТИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/BPGBL1214047MAbstract
Изражена динамичност научног знања и иновативност
наставног градива и методике извођења наставе у процесу едукације младих у основном и средњем образовању од образовних радника (учитеља, професора, педагога, психолога, директора и помоћника директора) захтева перманентно стручно усавршавање. С тим у вези, поред професионалне, наставно особље неретко има и законску обавезу стручног усавршавања, најчешће кроз учествовање у семинарима стручног усавршавања. То је одлична прилика за упознавање просветних радника са извесним садржајима из области безбедности. Тиме се постижу најмање двоструки ефекти: унапређује се безбедност у школама и безбедност младих, и оплемењују се наставни процес и квалитет знања који ученици стичу. Међутим, проблем је у томе што, осим високообразовних полицијских установа, мали број образовних институција може да понуди семинаре из области безбедности. С тим у вези, у раду је приказана методологија пројектовања програма стручног усавршавања просветних радника и анализарано је искуство реализовања „пионирског“ програма стручног усавршавања радника министартсва надлежног за просвету у Републици Србији под називом „Безбедност ученика у школским објектима“, који група наставника Криминалистичко-полицијске академије у Београду успшено реализује од школске 2009/2010. године.