КАЗНЕНИ БОДОВИ КАО ПРЕКРШАЈНА САНКЦИЈА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ И РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ

Authors

  • Дејан Рикић
  • Дајана Мандић

DOI:

https://doi.org/10.7251/BPGBL1215311R

Abstract

Међународним стратешким документима о
безбједности саобраћаја, прије свега Резолуцијом Генералне скупштине
Уједињених нација број 64/255, од 10. маја 2010. године, проглашава
се деценија акције за безбједност саобраћаја на путевима, са циљем
да се стабилизује, а потом смањи предвиђени ниво броја погинулих у
саобраћају на путевима широм свијета, путем повећања активности
које ће се спроводити на националном, регионалном и глобалном нивоу.
Глобалним планом деценије акције за безбједност саобраћаја (2011–
2020) дефинишу се општи циљеви, те пет стубова (колона ) у оквиру
којих је потребно предузимати мјере с циљем унапређења безбједности
саобраћаја. Међу тим колонама истиче се стуб број 4, који се односи на
унапређење понашања учесника у саобраћају. Унапређење понашања
учесника у саобраћају у нашим условима у највећој мјери се ослања на
унапређење система санкција, те њихову досљедну примјену од стране
саобраћајне полиције. У складу са тим, у овом раду ће бити дефинисани
казнени бодови као једна од санкција која се изриче починиоцима
прекршаја и којом се жели кориговати и унаприједити понашање
учесника у саобраћају.

Published

2017-12-27