ПОВЕЗАНОСТ УСПЕХА У СРЕДЊОЈ ШКОЛИ И СПРЕМНОСТИ ГРАЂАНА ЗА РЕАГОВАЊЕ У ПРИРОДНИМ КАТАСТРОФАМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/BPG1603061CAbstract
У раду су изнети резултати квантитативног
истраживања повезаности успеха у средњој школи и спремности грађана
за реаговање на природну катастрофу изазвану поплавом у Републици
Србији. Истраживање је обављено 2015. године у 19 општина у Србији
са присутним ризиком од настанка поплава. Реализовано је применом
стратегије анкетног испитивања у домаћинствима коришћењем
вишеетапног случајног узорка којим је обухваћено 2500 грађана.
Резултати истраживања указују да постоји статистички значајна
повезаност са одређеним променљивама: превентивне мере, новчана
средства, подизање нивоа река, ниво спремности, ндивид. спремност,
спремност домаћинства, спремност лок. заједнице, спремност државе
итд. Оргиналност истраживања произилази из чињенице неиспитаног
утицаја успеха у средњој школи на спремност грађанā. Резултати могу
бити искоришћени приликом креирања стратегије унапређења нивоа
спремности грађана за реаговање с обзиром на успех у средњој школи
који су остварили грађани.