ПРОЦЈЕНЕ УЧЕНИКА О СТРУКТУРНИМ ОДРЕДНИЦАМА ШКОЛСКЕ КЛИМЕ У ОДНОСУ НА ПОЛ И УЗРАСТ

Authors

  • Милица Кандић Филозофски факултет у Бањој Луци

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK2302183K

Abstract

Један од врло важних показатеља квалитете васпитно-образовног рада у цје- лини представља конструкт школске климе. Теоријски гледано, овај конструкт темељи се на перцепцији свих чланова институције, док истовремено утиче и на њихово понашање и дјеловање. То указује да варијаблу школска клима ка- рактерише латентна веза и са бројним показатељима дјечијег понашања, на основу чега она постаје чест предмет интересовања многих истраживача и практичара. Из тог разлога циљ овог истраживања је испитати разлике ученичке процјене о структуралним димензијма школске климе у односу на пол и узраст. Добијени резултати су утврдили да дјевојчице исказују негативније процјене о односима у школи (t = 2,58, p < 0,01) као и то да ученици деветог разреда мање процјењују образовање (t = 2,11, p < 0,05) и односе у школи (t = 2,58, p < 0,01). Овакви резултати усмјерили су нас на потребу за поновним спровођењем истраживања на већем узорку, јер различита перцепција односа у школи може бити показатељ непостојања заједничке сврхе, а јединство ка општем циљу је неопходно за квалитетну реализацију васпитно-образовног процеса.

Downloads

Published

2025-04-07