МУЗИЧКИ ОБЛИЦИ У НАСТАВИ СРЕДЊИХ МУЗИЧКИХ ШКОЛА РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ: РЕВИДИРАЊЕ САДРЖАЈА ПРЕДМЕТА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2116007GAbstract
Наставни план и програм (НПП) средњих музичких школа (СМШ) у Републици Српској има тежњу ка уравнотежености теоретског и практичног. Да би ученици овладали квалитетном интерпретацијом музичких дјела и стваралаштвом, неопходно је аналитичко сагледавање одређених аспеката музичког дјела. Дугогодишњим увидом у знање које студенти доносе из СМШ, могуће је констатовати да ученици имају погрешно „усађене“ аналитичке кораке при сагледавању формалних процеса. Да бисмо унаприједили наставу на предмету Музички облици у СМШ, морамо сагледати шта је то чиме ученици треба да владају у коначном исходу знања. Овај рад доноси анализу постојећег стања НПП и уџбеника за СМШ у Републици Српској на предмету Музички облици, те поређење са НПП-има из окружења (Република Србија, Република Хрватска и ФБиХ– Кантон Сарајево), као и тренутно стање и усклађеност уџбеника који прате наставни процес.