РАЗЛИКЕ У МОТОРИЧКИМ СПОСОБНОСТИМА ДЕЦЕ СТАРОСТИ ОД 8 ДО 10 ГОДИНА

Authors

  • Драгана Весић Педагошки факултет Бијељина
  • Неда Гаврић Педагошки факултет Бијељина

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK2217007V

Abstract

Моторичка способност човека је дeо опште психофи- зичке способности од које зависи успешно извршавање кретања. Под моторичким способностима подразумева се снага, брзина, издржљи- вост, координација, флексибилност, равнотежа и прецизност. Циљ рада био је утврђивање разлика у моторичким способностима деце старости од 8 до 10 година. Узорак испитаника чинила је група од 51 ученика који похађају други, трећи, четврти и пети разред у Основној школи „Доситеј Обрадовић“ у Сувом Пољу. За процену моторичких способности деце млађег школског узраста користили су се мото- рички тестови по моделу „ EUROFIT“ батерије тестова прописа- не од стране Комитета за развој спорта Савета Европе (Council of Europe, 1993). За мерење моторичких способности кориштени су тестови: „полигон натрашке“, „слалом са три лопте“, „тапинг ру- ком за 15 секунди“, „претклон разножно у седу“, „скок удаљ из ме- ста“, „трчање 20 метара“, „подизање трупа за 60 секунди“ и „из- држај у згибу“ Анализом добијених вредности у овом истраживању, објашњени су сви бенефити. Прикупљеним подацима закључује се да је највећа разлика имеђу испитаника по старости у координацији и у корист дечака, девојчице су боље у флексибилности, на фреквенцију покрета старост нема значајног утицаја, док на остале способно- сти делимично утичу и пол, и старост, као и други фактори.

Downloads

Published

2023-09-14