РEKОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈА УЛОГЕ НАСТАВНИКА КРОЗ ЗАКОНЕ У ЦРНОГОРСКОМ ОБРАЗОВНОМ ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2318019LAbstract
Увођењем реформе образовања миjења се и положај на- ставника у настави. Активности наставника у остваривању циљева и за- датака васпитања су све комплексније. Овај рад се бави проблематиком реконцептуализације улоге наставника у образовном процесу, профилима стручне спреме и промјеном компетенција наставника од тзв. традицио- налне до реформисане наставе у Црној Гори. Улога наставника као извора информација реформом образовања прерасла је у улогу којом ће усмјерава- ти ученике на путу стицања знања. Наставник тако постаје један од три најважнија фактора наставе у којој је ученик субјекат који се мора актив- но укључити у наставни процес и самосталним радом доћи до властитих сазнања. За такав приступ залаже се теорија конструктивизма по којој ученик личном активношћу своје знање темељи на сопственом искуству. Модерна технологија и виртуално окружење помажу учењу откривањем, али и самообразовању наставника.