МОДУЛАРНА НАСТАВА СТРАНИХ ЈЕЗИКА – ПРЕГЛЕД ИСКУСТАВА У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2318067SAbstract
Циљ рада јесте да извијести о ставовима наставника страних језика у вези са модуларним приступом настави у средњим стручним школама у Републици Српској, након више од двије деценије од његове имплементације кроз ЕУВЕТ програм Европске уније. Током школске 2018/2019. године проведено је истраживање, студија пресјека, у којој се четрнаест наставника страних језика приједорских средњих стручних школа одговорима на питања отвореног типа изјаснило о предностима и недостацима модуларне наставе. Резултати овог квалитативног истраживања потврдили су јединствену оцјену испитаника: у зачетку програма наставници су били суочени са двије битне препреке. Наиме, први модули за наставу страних језика креирани су за више занимања, без корела- ције са специфичним потребама сваког од њих. Друга препрека се састојала у чињеници да није постојао нити један уџбеник страног језика који би барем дјелимично задовољио захтјеве модуларне наставе. У раду су, поред осталог, изнесена најбитнија искуства наставника, укључујући и самог аутора, стечена након увођења модуларног приступа у настави страних језика.