КОМПЕТЕНЦИЈE НАСТАВНИКА ЗА РАД СА ДАРОВИТИМ УЧЕНИЦИМА

Authors

  • Сања Милић
  • Владо Симеуновић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1312003M

Abstract

Осигурање квалитетног образовања које би учинковито одговорило на нове потребе и интересе даровитих ученика обухвата и питање компетенција наставника за рад са њима. У раду смо приказали какво је стање у нашем образовном систему по питању компетенција наставног кадра у погледу сензибилитета за посебне васпитно-образовне потребе даровитих ученика и успјешности у стварању најпогоднијих услова за њихово задовољење. С тим у вези, испитали смо наставнике који већ раде у пракси колико су упућени у организацију рада са даровитим ученицима и анализирали наставне планове наставничких факултета у нашој републици. Констатовали смо да наставници у нашим школама нису похађали ниједан облик стручног усавршавања који се односи на ову тематику, као и то да ниједан наставни план наставничких факултета не садржи издвојену јединицу курса која се односи на рад са даровитим ученицима. На основу утврђеног стања покушали смо да израдимо програм који може да послужи за развој и стицање компетенција наставника за рад са даровитим ученицима. 

Published

2018-12-28