МУЗИЧКЕ АКТИВНОСТИ У НТЦ ПРОГРАМУ И РАЗВОЈ ФИНЕ МОТОРИКЕ ДЈЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА

Authors

  • Александра Шиндић
  • Дарко Ратковић
  • Ранко Рајовић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1312008R

Abstract

Дјечији развој представља мултидисциплинарни проблем. НТЦ систем учења заснован је на полазиштима савремених неуролошких сазнања о дјечијем развоју и учењу. У бањалучким вртићима реализовано је емпиријско експериментално истраживање чији је проблем био тестирање елемената примјене НТЦ програма у редовном васпитно-образовном раду. Циљ истраживања је утврђивање побољшања елемената фине моторике дјеце предшколског узраста кроз музичке НТЦ активности. Узорак је обухватао 74 дјетета средњег и старијег вртићког узраста. Користећи инструмент за праћење развоја фине моторике ПФМ, путем пажљиво осмишљених музичких вјежби (Е-фактор), уочен је значајан помак на том плану кроз НТЦ активности које смо реализовали. Након само једног мјесеца вјежби свирања, дјеца су успјела обавити већину постављених задатака u у вези са вољном контролом покрета прстића обjе шаке, што им није полазило за руком прије тога. На то указује и изузетна статистичка значајност израчунатог tомјера аритметичких средина резултата остварених на финалном мјерењу ПФМ инструментом за К и Е групу.

Published

2018-12-28