Савремено дијете окружено је разноврсним жанровима и врстама музике које често не садрже хуману компоненту потребну за правилан естетски развој личности. Настава музичке културе у млађим разредима основне школе, и поред добрих програмских садржаја слушања музике, не утиче довољно на развијање и његовање правилног музичког укуса и естетске културе. У овом раду бавимо се новим теоријским и практичним начинима презентације садржаја слушања инструменталне музике с циљем што боље мотивације ученика за слушање вриједних музичких остварења. Активно слушање програмске и апсолутне музике подстиче индивидуални емоционални доживљај, који ученици исказују кроз разноврсне видове стваралачког и креативног изражавања. Креативни приступ садржајима слушања музике допринијеће обогаћењу програмске и методичке концепције наставе музичке културе у млађим разредима основне школе. Тиме ће утицај наставе музике у подстицању интересовања и потреба савременог дјетета за музичку умјетност бити већи.