УТИЦАЈ ТРАНСФОРМАЦИОНИХ ПРОЦЕСА У НАСТАВИ ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА НА ФУНКЦИОНАЛНЕ СПОСОБНОСТИ УЧЕНИКА

Authors

  • Момчило Пелемиш
  • Владан Пелемиш
  • Небојша Митровић
  • Даријан Ујсаси

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1401001P

Abstract

Истраживање је спроведено на укупно 53 испитаника с циљем
утврђивање ефеката специфичног тренажног модела интервалног тренинга на
развој функционалних способности ученика. Експерименталну групу (Е) од 25 дечака
узраста 11 – 12 година чинили су ученици V разреда на којима је био примењен
експериментални програм наставе физичког васпитања. Другу контролну групу (К)
сачињавало је 28 дечака који су похађали редовну наставу физичког васпитања по
устаљеном плану и програму рада истог узраста. Користио се квази-
експериментални нацрт истраживања (Нацрт са нееквивалентним групама и
претест-постестом). Извршено је мерење аеробних способности применом
стандардизованих моторичких тестова, а на експерименталној групи дечака
примењен је експериментални третман у трајању од 12 недеља. Униваријантна
анализа коваријансе (ANCOVA) указала је да је експериментални третман изазвао
статистички значајну разлику између експерименталне и контролне групе у две од
три моторичке варијабле, што је резултирало побољшањем функционалних
способности у експерименталној групи ученика у односу на контролну. Налази
истраживања говоре у прилог чињеници да трансформациони процеси у настави
физичког васпитања имају позитивне ефекте.

Published

2018-12-28