ВАЖНИ АСПЕКТИ ПРАКТИЧНЕ ОСПОСОБЉЕНОСТИ СТУДЕНАТА РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ НАСТАВЕ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

Authors

  • Драгана Радивојевић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1401004R

Abstract

Значај и улога савременог васпитно-образовног процеса огледа се
у усложњавању и проширивању функције школе у којој ће радити будући учитељи.
Оно што су највеће вриједности будућих учитеља јесу њихове практичне
компетенције које их чине спремним и способним да спроводе постојеће, али и да
коригују, па чак и креирају нове педагошке ситуације. У том смислу улога
наставничких факултета је велика.
Комплексност наставе природе и друштва је усмјерена на сложен систем
знања о природи и друштву, односа у њима, те је у складу с тим, будуће учитеље
неопходно увести у теорију наставе природе и друштва, у логичке форме методичког
мишљења, у начине теоријског и практичног оспособљавања за реализацију наставе
природе и друштва у млађим разредима основне школе.
Са становишта оспособљености студената за савремену организацију и
практично извођење наставе природе и друштва, осим општеобразовних,
педагошких, психолошких и дидактичких предмета, од посебног су значаја знања и
вјештине које се стичу у оквиру методика васпитно-образовног рада, а посебно
методике наставе природе и друштва.
Са аспекта практичне оспособљености студената будућих учитеља за
реализацију наставе природе и друштва у раду анализирамо оспособљавање за:
планирање градива у настави природе и друштва; теоријско-практично (методичко)
моделовање и анализу наставног часа природе и друштва; методичко пројектовање
савремених модела наставе природе и друштва; вредновање рада ученика у настави
природе и друштва.

Published

2018-12-28