ЗНАЧАЈ НАУЧНИХ ОТКРИЋА У НЕУРОФИЗИОЛОГИЈИ ЗА ПЕДАГОШКИ КОНТЕКСТ РАНОГ УЧЕЊА И РАЗВОЈА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1401005CAbstract
Подаци којима располаже савремена наука, захваљујући новим
открићима у области неурфизиологије, показују да су рано дјетињство и предшколски
период доба најинтензивнијег сазријевања можданих структура. Посматрано у
процентима, до пете године заврши се око 50% развоја мозга, а чак 70% до седме
године живота, и управо ће од квалитета стимулација из социјалног и материјалног
окружења у ком борави зависити развој биолошког потенцијала сваког дјетета. У
раду је поред познатих чињеница о развоју људског мозга до шесте године, као основне
претпоставке каснијих постигнућа и резултата у животу човјека, посебан акценат
стављен на педагошке импликације наведених сазнања као и на потребу преиспитивања
односа људи у научним али и у ширим друштвеним оквирима према овим сазнањима.