УЛОГА И КОМПЕТЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА У ИНКЛУЗИВНОМ НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1401007VAbstract
Након теоријског увода и разматрања улоге и компетенција
наставника за планирање, програмирање, припремање и реализовање инклузивног
васпитно-образовног процеса, аутор представља резултате истраживања које је
проведено 2011. године на 718 испитаника. Популацију истраживања чинили су
учитељи и наставници 23 основне школе, из 16 општина, из 3 регије источног дијела
Републике Српске. Циљ истраживања је био да се испита дидактичко-методички
приступ учитеља и наставника у инклузивном наставном процесу у основним
школама, као и повезаност тих приступа са ставовима учитеља и наставника о
инклузивном образовању и њиховим социо-демографским карактеристикама.
Добијени резултати овог истраживања имплицирају препоруке за систематско и
континуирано унапређење инклузивног васпитно-образовног процеса. Креирање
услова за инклузивни васпитно-образовни процес захтијева мијењање улоге и
дидактичко-методичког приступа наставника и, у складу са тим, указују на значај и
улогу високог образовања у развоју општих и специфичних компетенција будућих
просвјетних радника.