ПРОБЛЕМСКИ ЗАДАЦИ У ФУНКЦИЈИ ИНТЕГРАЦИЈЕ НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ У КОМБИНОВАНИМ ОДЈЕЉЕЊИМА

Authors

  • Драгица Милинковић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1401010M

Abstract

Савремена настава математике базичног циклуса образовања,
као један од темељних циљева поставља стицање практичних математичких знања,
неопходних за разумијевање и успјешно коришћење свакодневних информација, и, у
складу с тим, активан стваралачки приступ проблемима из реалног живота. Имајући
у виду све већи број комбинованих oдјељења у Републици Српској у којима су
интегрисана два, три, четири или пет разреда, те захтјеве савремене школе у погледу
стицања цјеловитих знања, неопходно је, осим унутарподручне и међуподручне
међупредметне интеграције на нивоу разреда, програмске садржаје математике,
када год је могуће, интегрисати на нивоу одјељења. Тиме се успоставља
математичка комуникација међу ученицима свих разреда која доприноси усвајању,
савладавању и примјени нових математичких концепата, блиских узрасном нивоу, у
рјешавању истих животних проблема. У том смислу, значајан фактор предметне
интеграције у настави комбинованих одјељења представљају проблемски задаци који
тематиком и садржајем одражавају актуелна друштвена догађања, а
квантитативним подацима и језичком формулацијом се прилагођавају програмским
циљевима, задацима и очекиваним исходима учења интегрисаних разреда. Оваквим
приступом настави математике у комбинованим одјељењима се остварује
истовремена активна комуникација математичким језиком свих учесника у
наставном процесу, а блиским, интересантним и мотивишућим проблемским
ситуацијама омогућава ученицима, развоју прилагођено, искуствено аутентично
учење.

Published

2018-12-28