КОЈА СУ ОЧЕКИВАЊА ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ У ОБРАЗОВАЊУ „ВАСПИТАЧА БУДУЋНОСТИ“

Authors

  • Даница Мојић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1401013B

Abstract

У протеклој деценији направљени су значајни кораци у реформи
предшколског васпитања и образовања у Републици Српској, прије свега у погледу
опредјељења за цјеловити Програм, затим доношења Закона и аката са низом мјера
повољнијег уређивања дјелатности и унапређивања друштвеног положаја предшколске
дјеце. Ипак, оправдано се поставља питање усклађености образовања „васпитача
будућности“, као носилаца васпитно-образовног процеса, са промјенама које су се
догодиле у пракси предшколских установа. Отворени Програм предшколског васпитања и
образовања, заснован на аспектима дјечијег развоја и на аутентичној индивидуализацији,
захтијеваће мноштво нових компетенција, знања и вјештина, неопходних за
благовремено увиђање дјечијих потреба и подржавање развојних могућности сваког
појединачног дјетета. Рад се бави основним компетенцијама и особинама личности
будућих васпитача, са нагласком да кључну улогу у њиховом образовању и стицању
темељних знања о значају раног развоја имају наставнички факултети. Питање је да
ли наставнички факултети данашњице могу образовати „васпитача будућности“?

Published

2018-12-28