МЈЕСТО И УЛОГА МЕТОДИКЕ У КОНЦЕПЦИЈИ ОБРАЗОВАЊА УЧИТЕЉСКОГ КАДРА У СКЛАДУ СА EВРОПСКИМ СТАНДАРДИМА

Authors

  • Бранка Брчкало

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1401014M

Abstract

Комплексно поље образовања учитеља пуно је контрадикција, тензија
и парадокса. У времену брзих промјена образовање учитеља тражи стално побољшавање,
усавршавање и реформе. У посљедњих десетак година проведено је неколико значајних
истраживања квалитета образовања учитеља / наставника у земљама чланицама
Европске уније. Организација за економску сарадњу и развој донијела је 2005. године
извјештај под насловом „Наставници су важни“ у коме се даје низ доказа да је квалитет
наставника један од најважнијих фактора који утиче на успјех ученика. Зелена књига
о образовању наставника / учитеља у Европи, упућује на неопходност „висококвалитетног
образовања и усавршавања наставника за провођење реформе сектора образовања,
реформе наставног плана и програма, те ефективно коришћење нових технологија за
процесе учења“. Колико студиј разредне наставе данас у Републици Српској и ближем
окружењу оспособљава учитеље за испуњавање свих захтјева који стоје пред њима у
складу са европским стандардима, какви су планови и програми, какво мјесто у њима
заузима методика наставе српског језика и методичка пракса – питања су којима се
бави овај рад. У раду се користи метода теоријске анализе и дескриптивна метода.

Published

2018-12-28