НЕДОСТАЦИ УНИВЕРЗИТЕТСКИХ ПРОГРАМА ИЗ МЕТОДИКE НАСТАВЕ НА КАТЕДРАМА ЗА НАСТАВНИЧКА ЗАНИМАЊА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1401016LAbstract
Имајући у виду да је основна улога наставничких факултета у
свим земљама образовање наставног кадра за рад у основним и средњим школама,
потпуно је логично што се у документу Министарства просвете Републике Србије
„Стандарди и компетенције за професију наставника и њиховог професионалног
развоја“, Београд, 2011. године као основне наставничке компетенције које треба да
осигурају професионалне стандарде наводе четири групе компетенција и то за: 1.
Наставну област, предмет и методику наставе, 2. Поучавање и учење, 3. Подршку
развоју личности ученика, 4. Комуникацију и сарадњу
Полазећи од наведеног а у складу с основном темом научног скупа одлучили
смо да у свом саопштењу говоримо о методици наставе у данас важећим
универзитетским програмима на наставничким факултетима са становишта
осигурања професионалних стандарда и компетенција неопходних за ефикасан и
квалитетан рад наставника у учионици.
У саопштењу се указује на конкретне недостатке у овим програмима до
којих смо дошли њиховом компаративном анализом. Такође се износе јасни приједлози
за доградњу ових програма како би млади наставници након положеног испита из
методике наставе на било ком наставничком факултету били потпуно спремни за
конкретан наставни процес, односно за посао наставника датог предмета у
учионици, што данас није случај.