ПРАВЦИ РАЗВОЈА ВИСОКОГ ОБРАЗОВАЊА У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ – ОБРАЗОВАЊE НАСТАВНИКА ЗА ШКОЛУ БУДУЋНОСТИ

Authors

  • Стево Пашалић
  • Ненад Лалић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1402001P

Abstract

У савременим околностима у Српскoj, систем образовања је
затворен у себе, одвојен од свог окружења, веома обликован комерцијалним
интересима, изложен партијским утицајима, краткорочно дотjериван углавном са
циљем да се сви интереси задовоље без обзира на дугорочне посљедице таквог
начина рјешавања проблема. Настанак приватних образовних институција, јавно
објашњаван као допринос побољшању образовања путем јачања механизама
конкуренције, генерисан je и вођен у највећем броју случајева профитним интересима
и одсуством јавних и других захтjева у вези са квалитетом образовања. Мисија
образовања наставника је изградња националног система професионалног развоја
наставника на свим нивоима образовања и оспособљавање наставника тако да се
гарантују високи стандарди образовних постигнућа оних које уче, мјерени на
објективан начин. Функције система образовања наставника јесу стицање
наставничких компетенција које се односе на наставну област (предмет из кога
изводе наставу), на методе наставе/учења, системе оцјењивања постигнућа
ученика, сарадњу с другим наставницима и локалном средином, као и разумијевање
природе образовног система у коме дјелују.

Published

2019-01-03