РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОГРАМСКИХ САДРЖАЈА У НАСТАВИ ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1402004ZAbstract
Истраживање усвојености програмских садржаја спроведено је
на узорку од 153 испитаника првог разреда основне школе. Примењене су четири
варијабле (бацање лоптице у хоризонтални циљ са даљине од 10 m; вођење лопте у
месту левом и десном руком; ниска греда: ходање са привлачењима, чучањ, усправ;
три повезана колута напред) којима се процењивала ефикасност реализације
програмских садржаја.
Мерење усвојености моторичких информација у настави физичког васпитања
вршено је на основу вредновања оценама од 1 до 5, са пет степени градације.
Резултати су изражени у процентима анализе учесталости.
Добијени резултати статистички су обрађени и табеларно приказани.
Разлике су утврђене уз помоћ мултиваријантне анализе варијансе (MANOVA),
униваријантне анализе варијансе (ANOVA) и дискриминативне анализе.
Резултати анализа показали су да се ученици и ученице статистички не
разликују (p = 0,181) у примењеним варијаблама за процену усвојености моторичких
информација.
Ученици по резултатима поседују већу хомогеност од ученица.
Узроци недовољне ефикасности наставе приписују се различитим факторима
(недовољан број часова, неадекватан програм, лоши услови, итд) али и недовољном
ангажовању разредних учитеља којима је поверена настава физичког васпитања у
нижим разредима.
Ученици по резултатима поседују већу хомогеност од ученица.