СИСТЕМСКИ РАЗВОЈ ДАРОВИТОСТИ ПУТЕМ ЈАСНОГ ДЕФИНИСАЊА ИСХОДА У НАСТАВИ

Authors

  • Сања Милић
  • Владо Симеуновић
  • Сузана Лаловић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1501005M

Abstract

Ученичка постигнућа или васпитно- образовни исходи
представљају јасно исказане компетенције, тј. очекивана знања, вјештине и
способности, те вриједности и ставове које ученици треба да стекну и да
могу показати послије успјешно реализоване нaставне јединице, теме,
наставног програма, степена образовања или васпитно-образовног циклуса.
Рад се бави упоређивањем исхода из старог НПП и НПП из 2014. године у
Републици Српској који су усмјерени на развој и подршку даровитим ученицима
у разредној настави. У оквиру свих пет разреда, по предметима, урађена је
детаљна анализа исхода и дати су одговори на сљедећа питања: Који прогам је
ефикаснији за развој даровитости? У којој теми (цјелини) је највише исхода
вишег нивоа? Какве су укупне могућности остваривања наведених исхода?
Да ли Дидактичко-методичка упутства представљају основу за адекватан
приступ даровитим ученицима? Основни критеријуми који се користе у
одабиру дефинисаних исхода који доприносе развоју даровитости усклађени
су са Ревидираном Блумовом таксономијом знања и когнитивних процеса.

Published

2019-01-03