КАКО ПРИПРЕМИТИ ШЕСТОГОДИШЊАКЕ ЗА „ШКОЛУ БУДУЋНОСТИ“?

Authors

  • Даница Мојић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1501010M

Abstract

Кључни догађај у животу сваког дјетета јесте полазак у
основну школу, јер се тиме његов живот мијења из темеља и потребно му је
пружити максималну подршку да би што боље одговорило изазовима које
школа поставља пред њега. Да ли је дијете од шест година спремно за све
што га очекује у првом разреду? Како га у вртићу припремити за „излазак у
свијет“? Да ли је данашња школа спремна за мноштво питања и маштарија
једног шестогодишњака? Аутор покушава дати одговор на наведена питања
и, уз осврт на психофизички статус шестогодишњака, према смјерницама
које су Антропова и Кољцова дале у свом дјелу „Психофизиолошка зрелост
дјеце“, показати да је спреман за излазак из вртића. Један од циљева рада
јесте освијетлити улогу педагога у вртићу, као важне споне између
породице, вртића и школе. Истакнута је и важност припреме родитеља за
полазак дјетета у школу, о чему говори Митровић у књизи „Мама и тата
полазе у школу“. Једном ријечју, намјера аутора је да подржи вјеровање у моћ
раног дјетињства и спремност шестогодишњака да постану „ђаци прваци“
у школи коју ћемо с правом моћи назвати „школа будућности“.

Published

2019-01-03