РИТМИЧКЕ СПОСОБНОСТИ КОД ДЈЕЧАКА И ДЈЕВОЈЧИЦА МЛАЂЕГ ШКОЛСКОГ УЗРАСТА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1502040TAbstract
Спроведено је истраживање са циљем да се утврди
ниво знања и ритмичке оспособљености ученика млађег школског узраста
у настави музичке културе. Истраживањем је обухваћен узорак који је дио
популације ученика млађег школског узраста на подручју града Бијељина.
Укупан узорак истраживања чини 200 ученика петих разреда из осам
одјељења основних школа: ОШ „Свети Сава” Бијељина, подручно одјељење
Батковић и ОШ „Вук Караџић” Бијељина. Структуру узорка у односу на
пол чини 100 дјечака и 100 дјевојчица. Основни циљ овог истраживања је да
се сагледа ритмичка способност у односу на пол. Мјерењем је обухваћена
прецизност извођење ритмичких цјелина из нотног текста. Добијени
резултати показују да постоје статистички значајне разлике у исказаним
способностима ритмичког извођења музике између испитаника млађег
школског узраста у односу на пол. Констатује се на бази резултата χ2
теста да постоје разлике у исказаним ритмичким способностима извођења
музике у односу на пол ученика 5. разреда основне школе.