ИНКЛУЗИЈА У СТУДИЈСКИМ ПРОГРАМИМА ВИСОКОШКОЛСКИХ УСТАНОВА ЗА ОБРАЗОВАЊЕ ВАСПИТАЧА И НАСТАВНИКА У СРБИЈИ – НА ПУТУ КА ДРУШТВУ ЗНАЊА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1502069MJAbstract
Према подацима из Националног извештаја за Србију из
2010. године, евидентно је да студенти који се припремају за рад на
различитим нивоима система образовања и васпитања, наводе да нису
задовољни оним што добијају и оним што им је потребно да знају када је реч
о инклузивном образовању. Будући да је високо образовање кључно за
утемељење друштва знања, а самим тим и одрживог друштва, у овом раду
смо анализирали иницијално образовање будућих васпитача и наставника на
београдском, новосадском и крагујевачком универзитету а затим и њихове
могућности за даље стручно усавршавање. Запажено је да је, упоредо са
порастом броја програма за стручно усавршавање у овој области и
различитих наставних предмета на свим нивоима студија које припремају
будуће васпитаче и наставнике, неопходно осигурати већу концепцијску
усклађеност и синхронизованост ових процеса на универзитетима у
Србији.У другом делу рада су на основу прикупљених података дате
смернице и предлози за унапређивање и измене постојеће праксе.