ПОВЕЗАНОСТ РАЗЛИЧИТИХ СТРАТЕГИЈА УЧЕЊА ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1602017SAbstract
Циљ истраживања Повезаност различитих стратегија учења
енглеског језика заснива се на испитивању корелације између различитих стратегија које
студенти енглеског језика на Катедри за енглески језик и књижевност Филозофског
факултета Универзитета у Источном Сарајеву користе. Као теоријска основа преузета
је класификација стратегија учења Ребеке Оксфорд (Oxford, 1990) на директне и
индиректне, које се даље дијеле у шест група: меморијске, когнитивне и компензационе
(као директне) и метакогнитивне, афективне и друштвене (као индиректне). У овом
истраживању користили смо методу теоријске анализе и сервеј истраживачку методу.
Резултати истраживања указују да се у групи стратегија између којих постоји
корелација налазе когнитивне, меморијске, афективне и компензационе стратегије, док
метакогнитивне и друштвене стратегије не показују корелацију са осталим
стратегијама обухваћеним овим истраживањем.