КВАЛИТЕТ ЖИВОТА ГЛУВЕ ДЕЦЕ У ПОСЕБНОМ СИСТЕМУ ОБРАЗОВАЊА У СРБИЈИ

Authors

  • Радомир Арсић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1602041A

Abstract

Квалитет живота је нејасан и тешко дефинисан критеријум јер
индивидуални циљеви, поред економских, културних, религијских и образовних фактора,
имају доминантни утицај. Под квалитетом живота се обично описују фактори који
имају утицај на животне услове друштва али и на појединца а уопштено се мисли на
степен благостања сваке појединачне особе или групе људи.
Рад покушава да представи и објасни разлике које се појављују у социјалној
интеракцији и прилагођавању глуве и наглуве деце која се образују у посебним школама за
децу оштећеног слуха а за време школовања се налазе у два различита дискуса: у својим
породицама и у интернатима тих школа.
Рад проучава утицај губитка слуха на квалитет живота глуве деце и омладине старосног
узраста 13 –18. годинe, користећи Педијатријски упитник о квалитету живота
(Pediactric Quality of Life Inventory TM – PedsQL ). Резултати који су добијени показали
су да ученици који се налазе у интернатима посебних школа боље оцењују свој квалитет
живота у односу на ученике који се налазе у својим породицама.

Published

2019-03-05