РАЗЛИКЕ У УЧЕНИЧКИМ ПРОЦЈЕНАМА СТИЛОВА РАДА НАСТАВНИКА ЗАВИСНО ОД ОПШТЕГ ШКОЛСКОГ УСПЈЕХА УЧЕНИКА

Authors

  • Ранка Перућица
  • Ивана Зечевић
  • Оливера Калајџић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1602128P

Abstract

Дјеловање различитих стилова рада наставника, начина и квалитета
извођења наставе, може бити одлучујући за ученике, и њихове ставове према учењу, а
посебно значајно за постизање школског успјеха.Успјех ученика условљен је разним
чиниоцима, а један од њих је стил који наставник користи у свом раду. Постоје разне
класификације стилова рада наставника.У традиционалној настави, углавном,
доминирају два стила а то су демократски и ауторитарни.Сваки од њих одговара
одређеној наставној ситуацији. Као трећи заступљен је равнодушни тип или laisser – fer.
Ми смо пошли од традиционалне подјеле.У раду су презентовани резултати који говоре о
томе колико школски успјех код ученика зависи од стилова рада наставника. Резултати
истраживања су показали да постоји одређена разлика, односно да успјех који ученици
постижу у учењу зависи од стила рада наставника. Разлике у ученичким процјенама
стилова рада наставника зависно од успјеха који ученици постижу у учењу испитали смо
Краскал – Волисовим тестом, због тога што примјеном Лавеновог статистика
варијансе варијабли нису хомогене.

Published

2019-03-05