МОГУЋНОСТИ ПРИМЈЕНЕ ИНОВАТИВНИХ МОДЕЛА НАСТАВЕ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

Authors

  • Бранка Ковачевић
  • Милка Грмуша

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701062K

Abstract

У теоријском дијелу рада аутори анализом дидактичко-методичке
литературе указују на досадашње могућности примјене иновативних модела наставе
природе и друштва. Аутори експлицирају да проблематика могућности примјене
иновативних модела наставе природе и друштва није довољно истражена, те да је
неопходно приступити комплекснијем проучавању подручја примјене развијајуће,
искуствене и пројектне наставе.
Циљ истраживања био је методом анализе садржаја уџбеника природе и
друштва сагледати могућности примјене иновативних модела наставе, односно
утврдити у којој мјери су наставни садржаји природе и друштва за V разред погодни за
примјену развијајуће, искуствене и пројектне наставе.
Резултати истраживања указују на то да наставни садржаји природе и
друштва у одређеној мјери могу бити погодни за примјену развијајуће, искуствене и
пројектне наставе. Међутим, анализа наставних садржаја природе и друштва показује
да примјена развијајуће, искуствене и пројектне наставе подразумијева стварање
одређених предуслова за њихову примјену (иновирање наставних садржаја, редефинисање
наставних тема и наставних јединица, те стављање акцента на стваралаштво
ученика...).

Published

2019-03-05