СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ УЧИТЕЉА У ПОДРУЧЈУ НЕУРОЕДУКАЦИЈЕ ЗА ПОТРЕБЕ ПОЧЕТНЕ НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ

Authors

  • Мирко Бањац

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701076B

Abstract

За потребе овог рада стручно усавршавање дефинишемо као
оспособљавање учитеља који су у процесу васпитања и образовања и које је изричито
усмјерено на побољшање наставне праксе у подручју неуроедукације за потребе Почетне
наставе математике. У раду се неуроедукација дефинише као педагошка дисциплина у
саставу неуропедагогије у којој су синергијски интегрисане Школска педагогија, Школска
хигијена, Психотерапијска педагогија, Школска и Развојна психологија и менталне науке
(нпр: Неурологија, Биологија, Ментална хигијена, Анатомија, а које су стављене у
функцију образовања с циљем стварања услова за дјелотворније учење засновано на
откривању најбољих начина подучавања дјеце у подручју Почетне наставе математике.
У процесу стручног усавршавања учитеља циљ је да учитељи прихвате и схвате да у
неуроедукацији није примаран резултат и оцјена, него је примарна креативност и
стваралаштво засновано на учењу размишљања, закључивања, процјењивања,
моделовања процеса, повезивања идеја и знања у концепте, тј. генерисање знања и
потврђивање његове дјелотворности кроз праксу, што ће бити предуслови примјене
знања с циљем критичког приступа рјешењима задатака и проблема у Почетној настави
математике. Неуропедагогију аутор дефинише као дисциплину у саставу Педагодије као
науке која проучава и истражује опште васпитне и образовне процесе који су у функцији
унапређења менталних функција дјетета, а главни предмет проучавања Неуропедагогије
су опште законитости неуроедукације. У раду су дефинисана правила којих се требају
придржавати учитељи у васпитно-образовном раду како би унаприједили менталне
способности ученика за учење садржаја Почетне наставе математике.
Истраживачки дио рада се односи на истраживање садржаја стручног
усавршавања учитеља у 25 основних школа са подручја Републике Српске ( Босна и
Херцеговина).
Циљ истраживања је утврдити садржаје стручног усавршавања учитеља из
узорка.
Основни закључци:
1. Садржаји стручног усавршавања учитеља нису адекватни потребама
актуелне наставе на млађем основношколском узрасту;
2. Садржајима стручног усавршавања учитеља нису обухваћени актуелни
проблеми и потребе у подручју Почетне наставе математике;
3. Промјеном садржаја стручног усавршавања учитеља може се промјенити
приступ реализацији садржаја у Почетној настави математике;
У раду су наведени и садржаји стручног усавршавања учитеља који могу
промијенити приступ реализацији садржаја Почетне наставе математике.

Published

2019-03-05